Zwroty i Reklamacje

PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

W przypadku zamówienia złożonego na stronie xplx.pl masz prawo odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny w terminie do 14 dni od daty otrzymania towaru.

Zwrot należy odesłać na adres naszego magazynu: XPLX Sp. z o.o., ul. Bergamotki 2/68 02-765 Warszawa, Polska, numer telefonu: +48 453 323 063

Do paczki dołącz formularz zwrotu, który możesz pobrać tutaj (link) lub wyślij uzupełniony elektronicznie na naszą skrzynkę: support@xplx.pl


SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Zwrot środków za odesłane produkty nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania przez nas Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Mamy prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu otrzymania dowodu jego odesłania. Zwrotu środków dokonamy zgodnie z pierwotną metodą płatności.

 

DODATKOWE INFORMACJE

Zwrotu towarów w ramach odstąpienia od umowy dokonujesz na własny koszt. Nie przyjmujemy przesyłek nadanych za pobraniem ani zwrotów osobistych do naszego Magazynu. Możesz samodzielnie wybrać przewoźnika, za pośrednictwem którego odeślesz zwracane produkty. 


JAK WYGLĄDA PROCEDURA REKLAMACJI?

Możesz zareklamować zakupiony produkt poprzez kontakt na naszą skrzynkę: support@xplx.pl

Formularz reklamacyjny pobierzesz tutaj: (link)

Reklamacje powinny zostać wysłane na adres naszego magazynu:  XPLX Sp. z o.o., ul. Bergamotki 2/68 02-765 Warszawa, Polska, numer telefonu: +48 453 323 063


1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom będącym konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumentów towarów, które są zgodne z Umową sprzedaży w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287 ze zm. – dalej jako „Ustawa o prawach konsumenta”). Sprzedawca ponosi wobec takich Klientów odpowiedzialność za niezgodność towaru z Umową sprzedaży na zasadach wynikających z Ustawy o prawach konsumenta. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec przedsiębiorców z tytułu wad towarów jest wyłączona.

2. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na piśmie na adres XPLX Sp. z o.o., ul. Bergamotki 2/68 02-765 Warszawa, Polska, numer telefonu: +48 453 323 063 lub poprzez przesłanie treści reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: support@xplx.pl

 

3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) adres do korespondencji,

c) adres e-mail, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej,

d) rodzaj reklamowanego towaru,

e) dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia,

f) datę nabycia towaru,

g) żądanie Klienta,

h) dowód zakupu towaru (może to być np.: kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód).

Powyższa treść dotycząca zgłoszenia reklamacyjnego stanowi jedynie przykład, z którego Klient nie musi korzystać, i nie wpływa na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

4. Reklamację może zostać zgłoszona przy wykorzystaniu formularza reklamacyjnego dostępnego tu: Formularz reklamacyjny: (klik) 

 

5. Klient, który korzysta z uprawnienia z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność towaru z Umową sprzedaży, polegającego na wymianie, udostępni Sprzedawcy towar do odbioru. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysyłanych za pobraniem.

6. Sprzedawca rozpatruje i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia oraz poinformuje Klienta o sposobie jej rozpatrzenia reklamacji, przesyłając informację zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.